Michel Tournier… Mare iubitor de fotografie, inzestrat fotograf si romancier, tin minte ca extraordinara Vineri sau limburile Pacificului, prima carte pe care i-am citit-o acum vreo cinspe ani: era mica, jumulita si captivanta, din colectia Globus parca. Mai apoi mi-a iesit in cale "Le Crépuscule des masques". Seducator ilustrata, cu eseuri despre Boubat, Lartigue, Zola, Nadar, Brandt si multi altii, n-ar trebui sa lipseasca din ranita nici unui fotograf. Si din care nu rezist sa nu citez, apropo de fotografia feminina :)
"Les grands événements du passé n'ont pas eu leur reporter-photographe. J'en connais plus d'un qui pleure secrètement de n'avoir pas été là pour voir Henri IV poignardé par Ravaillac ou Napoléon parcourant le champ de bataille d'Austerlitz. Mais il y a eu mieux pourtant. Jésus montant au Calvaire a rencontré Véronique. Le nom de cette femme pieuse de Jérusalem veut dire: image vraie. Véronique a essuyé avec son voile le visage ruisselant de sang, de larmes et de sueur de Sauveur. Et le miracle s'est produit: le visage de Jésus imprima son image sur le voile de Véronique. C'est elle, une femme, et nul autre - ni Niepce, ni Daguerre - qui a inventé l'image vraie, l'image photographique." Michel Tournier - "Le Crépuscule des masques"
Si sa nu uit de cea aparuta la noi sub titlul "Piticul rosu" care contine o alta formidabila povestire pentru fotografi(e): "Giulgiurile Veronicai".
Povestirea "Giulgiurile Veronicai" am citit-o intr-un alt volum, cu paginile la fel de jumulite, si mi-a placut, nu se putea altfel. Daca nu cumva ma minte memoria, incepe cu targul de fotografie de la Arles, unde vizitatorii il puteau vedea pe Bresson furisandu-se pe langa ziduri, pe JeanLoup Sieff (de care spunea ca era atat de frumos incat ti-ai fi dorit sa faca numai autoportrete) si pe Brassai, purtand umbrela in plin soare. Peste Le Crépuscule des masques n-am dat. Inca.
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Michel Tournier… Mare iubitor de fotografie, inzestrat fotograf si romancier, tin minte ca extraordinara Vineri sau limburile Pacificului, prima carte pe care i-am citit-o acum vreo cinspe ani: era mica, jumulita si captivanta, din colectia Globus parca.
Mai apoi mi-a iesit in cale "Le Crépuscule des masques". Seducator ilustrata, cu eseuri despre Boubat, Lartigue, Zola, Nadar, Brandt si multi altii, n-ar trebui sa lipseasca din ranita nici unui fotograf. Si din care nu rezist sa nu citez, apropo de fotografia feminina :)
"Les grands événements du passé n'ont pas eu leur reporter-photographe. J'en connais plus d'un qui pleure secrètement de n'avoir pas été là pour voir Henri IV poignardé par Ravaillac ou Napoléon parcourant le champ de bataille d'Austerlitz. Mais il y a eu mieux pourtant. Jésus montant au Calvaire a rencontré Véronique. Le nom de cette femme pieuse de Jérusalem veut dire: image vraie. Véronique a essuyé avec son voile le visage ruisselant de sang, de larmes et de sueur de Sauveur. Et le miracle s'est produit: le visage de Jésus imprima son image sur le voile de Véronique. C'est elle, une femme, et nul autre - ni Niepce, ni Daguerre - qui a inventé l'image vraie, l'image photographique."
Michel Tournier - "Le Crépuscule des masques"
Si sa nu uit de cea aparuta la noi sub titlul "Piticul rosu" care contine o alta formidabila povestire pentru fotografi(e): "Giulgiurile Veronicai".
Povestirea "Giulgiurile Veronicai" am citit-o intr-un alt volum, cu paginile la fel de jumulite, si mi-a placut, nu se putea altfel. Daca nu cumva ma minte memoria, incepe cu targul de fotografie de la Arles, unde vizitatorii il puteau vedea pe Bresson furisandu-se pe langa ziduri, pe JeanLoup Sieff (de care spunea ca era atat de frumos incat ti-ai fi dorit sa faca numai autoportrete) si pe Brassai, purtand umbrela in plin soare.
Peste Le Crépuscule des masques n-am dat. Inca.
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