Monday, September 22, 2008

Pinakoteca


Putin mai la dreapta, in spatele doamnei care sta la cafea, se afla o usa mare si grea, prin care se intra in muzeu. Cand am fost eu, era expozitia Female Trouble. The camera as mirror and stage of female projection. (Cindy Sherman, Sophie Calle, Sarah Lucas, Monica Bnvicini, Countess Castiglione, Lady Hawarden, Claude Cahun, Florence Henri etc )
http://www.pinakothek.de/pinakothek-der-moderne/html/kalender/kalender_index_en.php?haupt=ausstellungen&inc=ausstellung&action=&which=2773

Azi, chiar in clipa aceasta, pot sa spun ca imi amintesc in cele mai mici amanunte filmuletul in care o domnisoara suava si zambitoare zburda pe tocuri spargand geamurile masinilor parcate. Parea fericita, exuberanta! Gesturile ei pline de gratzie au legatura, oarecum, cu manualele de bune maniere din anii 50-60, desi ceva imi spune ca in astfel de carti nu li se recomanda tinerelor sa sara ca ciutele pe trotuar si nici sa sfarame parbrize.

As fi plecat din cafenea cu toti copacii - le-ar fi stat bine pe acoperisul blocului unde locuiesc. Unul dintre chelneri, un rus subtire si chel - silueta de balerin - a strans toate ghivecele cu floarea soarelui de pe mesele de afara, si-a intrat cu ele tacticos asezate pe tava. Grav si funebru in hainele lui cernite, arata ca iesit dintr-o fotografie absurda. Atat m-am zgait la el incat n-am mai avut cand sa ma ating de aparatul de fotografiat.

2 comments:

Anonymous said...

esti invitata pe forumul POETI SI PROZATORI CONTEMPORANI ROMANI, cu propuneri pentru rubrica POEZIA ZILEI

ai fotografii de calitate si am dori sa le expunem

cu stima,
Ana Pacurar

http://poetcontemporan.spruz.com/

Alina Andrei said...

Multumesc pentru invitatie, insa nu mi se potriveste forumul. Numai bine, A.A.